Σχετικά με την συνάντηση με θέμα την τουριστική στρατηγική που έγινε την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου.

Το κάλεσμα του Αντιδημάρχου για συνάντηση με θέμα «τουριστική στρατηγική» ακούστηκε πολύ ελπιδοφόρο αφού το κύριο και διαρκές αίτημα των φορέων τουρισμού είναι η Πάρος να αποκτήσει επιτέλους Στρατηγικό Σχεδιασμό για τον Τουρισμό ώστε να σταματήσει να βαδίζει με αυτόματο πιλότο.

Τελικά το κάλεσμα αποδείχτηκε παραπλανητικό αφού η συνάντηση είχε διαφορετικό σκοπό, αυτό της διαβούλευσης για την ανανέωση της συνεργασίας του Δήμου Πάρου με την εταιρία Δημόσιων Σχέσεων MTC, στελέχη της οποίας έκαναν αναφορά στα επιτεύγματα που υλοποίησαν για λογαριασμό του Δήμου το προηγούμενο έτος.

Μέσο της παρουσίασης της, η εταιρία φάνηκε να είναι συγκροτημένη και αποτελεσματική, και η προβλεπόμενη αμοιβή της λογική. Οι δημόσιες σχέσης είναι ένα κομμάτι του μάρκετινγκ που επιβάλλεται σε έναν τουριστικό προορισμό για να χτίσει τη φήμη του και δεν θα είχαμε ένσταση στην ανανέωση αυτής της συνεργασίας. Έστω και αν το πεδίο δράσης στο οποίο αναφέρθηκε αφορά μόνο τις «παραδοσιακές» δημόσιες σχέσεις, και δεν άγγιξε την οικοδόμηση φήμης στα κοινωνικά δίκτυα από τους ίδιους τους ταξιδιώτες, που είναι ιδιαίτερα αποδοτική και οικονομική για τους τουριστικούς προορισμούς.

Ενώ φαίνεται η δημοτική πλειοψηφία να εμφανίζει καλές προθέσεις για τον τομέα του τουρισμού, δυστυχώς δεν είδαμε καμία βελτίωση στην μεθοδολογία που οδηγεί στην ανάπτυξη τουριστικής πολιτικής για την Πάρο.

Κι όμως είναι σαφές ότι δεν εννοούνται δράσεις μάρκετινγκ χωρίς να έχει προηγηθεί η διαμόρφωσή στρατηγικού σχεδιασμού που θα οριοθετήσει τις κατευθύνσεις κάθε δράσης. Αυτή η προφανής διαδικασία ξεκινάει με την διατύπωση ενός Στρατηγικού Σχεδιασμού για τον τουρισμό που δηλώνει ένα όραμα (τη θέλουμε πραγματικά να είμαστε), στόχους και αξίες κοινώς αποδεκτοί από όλους τους φορείς του τουρισμού. Έπειτα μπορεί να επακολουθήσει η διαμόρφωση ενός σχεδίου μάρκετινγκ που θα εξετάσει σε ποιους τομείς θα επενδυθεί ο διαθέσιμος προϋπολογισμός, εστιάζοντας πάντα στις δράσης που φέρνουν την καλύτερη απόδοση στην επίτευξη των στόχων και στον διάλογο με τις ομάδες-στόχο, με το χαμηλότερο κόστος. Μόνο έτσι τα λίγα χρήματα που διαθέτει ο Δήμος για την προώθηση του νησιού θα μπορέσουν να «πιάσουν τόπο», αντί ενδεχόμενος να σπαταλιούνται σε αναποτελεσματικοί τομείς. Έτσι μόνο μπορεί να διανεμηθεί αποδοτικά ο προϋπολογισμός μεταξύ online και offline μάρκετινγκ, μεταξύ παραδοσιακών δημόσιων σχέσεων, όπως αυτών που διατίθεται να κάνει η εταιρία MTC, και η διαμόρφωση φήμης στα κοινωνικά δίκτυα που είναι συχνά ποιο αποδοτική και πολύ ποιο οικονομική.

Θα περιμέναμε η πρώτη συνάντηση της νέας αρχής να ασχοληθεί με το θέμα της διαμόρφωσης στρατηγικού σχεδιασμού αντί να ασχοληθεί μόνο με τις δημόσιες σχέσεις παλαιού τύπου που αποτελούν ένα σχετικά μικρό κομμάτι μιας επιτυχημένης καμπάνιας μάρκετινγκ. Η ΚΕΠ-ΟΣΑ έχει επεξεργασμένες θέσεις για τον τουρισμό και θα ζητήσει από τη νέα τουριστική επιτροπή να βάλει σε πρώτη προτεραιότητα την διαμόρφωση τέτοιας στρατηγικής με την υποστήριξη ειδικών συμβούλων.
Μόνο έτσι θα βαδίσουμε επιτέλους εκεί που θα έχουμε αποφασίσει και όχι στην τύχη όπως έχει πάντα γίνει μέχρι τώρα.

Υ.Γ.: Επισυνάπτουμε στην συνέχεια ένα υπόδειγμα Προσχεδίου Στρατηγικού Σχεδιασμού για τον Τουρισμό στην Πάρο


Προσχέδιο Στρατηγικού Σχεδιασμού για τον Τουρισμό στην Πάρο

  • Το Όραμα
    • Η τουριστική επιτροπή του Δήμου Πάρου οραματίζεται την Πάρο ως εκλεκτικός τουριστικός προορισμός, που διατηρεί και αναδείχνει τις αξίες, την κληρονομιά, τον πολιτισμό και τη φυσική ομορφιά της Πάρου.
  • Δήλωση Αποστολής
    • Να ενθαρρύνει, να αναπτύσσει και να προωθήσει μια βιώσιμη βιομηχανία τουρισμού στην Πάρο βασισμένη σε τοπικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
  • Αξίες
    • βιωσιμότητα / εξοικονόμηση
    • υπευθυνότητα / συνείδηση
    • αυθεντικότητα / εντοπιότητα
    • αλληλεγγύη / συνεργασία
    • διατήρηση / καινοτομία
  • • Στόχοι
    • αύξηση της οικονομικής συμβολής του Τουρισμού με:
      • – την προσέλκυση πιο απαιτητικούς/διορατικούς επισκέπτες που ξοδεύουν περισσότερο με την παροχή αυθεντικής εμπειρίας στους επισκέπτες μέσω της ανάπτυξης και επέκτασης της ποιότητας του προϊόντος
      • – την αύξηση του αριθμού των επισκεπτών, ιδιαίτερα των επαναλαμβανόμενων επισκεπτών
      • – την βέλτιστη χρήση των νέων τεχνολογιών όχι μόνο για την στοχευμένη προώθηση της Πάρου και την προσέγγιση ομάδων-στόχο, αλλά και για την πληροφόρηση και ευκολία των επισκεπτών για την βελτίωση της εμπειρίας τους
      • – την αύξηση του ποσοστού επί του τζίρου που διατηρείται στο νησί με την ανάπτυξη ντόπιων προϊόντων και την αντίστοιχη μείωση των εισαγωγών
      • – την λύση του προβλήματος της εποχικότητας του τουρισμού
    • δημιουργία και διατήρηση μιας στενής σχέσης εργασίας μεταξύ την Τουριστική Επιτροπή και των επιχειρήσεων, των παραγωγών και των μέσων ενημέρωσης
    • υποστήριξη της επιχειρηματικότητας στον τομέα του τουρισμού, ιδιαίτερη αυτή των νέων και των κοινωνικών συνεταιρισμών
    • αύξηση της ευαισθητοποίησης των πολιτών σχετικά με τη σημασία της συμπεριφοράς τους για τον τουρισμό
    • εργασία ως δυναμική, αποτελεσματική και αποδοτική ομάδα επαγγελματιών του τουρισμού που επενδύουν και εστιάζονται στις δράσης που φέρνουν την καλύτερη απόδοση, με τον πιο βιώσιμο τρόπο
    • χρήση εργαλείων συγκέντρωσης πληροφοριών και μέτρησης αποτελεσμάτων
top