Η ανάπτυξη των Υποδομών στη Πάρο πρέπει να υπηρετεί τους πιο πάνω περιγραφόμενους στόχους της αειφόρου ανάπτυξης με σεβασμό στο χαρακτήρα του Νησιού μας και τη προστασία του περιβάλλοντος.

Η σημερινή κατάσταση μόνο ειδυλλιακή δεν μπορεί να θεωρηθεί. Λείπουν υποδομές ενώ πολλές από αυτές που υπάρχουν είναι ξεπερασμένες ή δεν επαρκούν.

ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΕΡΓΑ – ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ

Εδώ και χρόνια καρκινοβατούν. Το εμπορικό λιμάνι αφού πέρασε από τα σαράντα κύματα, τώρα μελετάται, παρ’ όλες τις φανφάρες, πριν από μερικούς μήνες, ότι ένα μεγαλόπνοο έργο γίνεται πραγματικότητα. Το αλιευτικό καταφύγιο στην Αλυκή, με θέσεις για Μαρίνα όλο δημοπρατείται και όλο στα χαρτιά μένει. Τις πλωτές της Παροικιάς τις έφαγε το σκοτάδι και τα αντικρουόμενα συμφέροντα. Το masterplan του λιμανιού της Παροικιάς ακόμα μελετάται και τα εκατομμύρια του Λιμενικού Ταμείου κάθονται και σαπίζουν με κίνδυνο να χαθούν, κλπ. Συνεχίζεται βέβαια η ταυτόχρονη άφιξη επιβατηγών πλοίων και κρουαζιερόπλοιων με τη φορτοεκφόρτωση καυσίμων και αδρανών υλικών.

Το Αεροδρόμιο ξεκίνησε να διεκδικείται από το 1995 και 20 χρόνια μετά έχουμε τη σε εξέλιξη της κατασκευής του Αεροδιάδρομου, χωρίς όμως να υπάρχει καν η μελέτη για τις κτηριακές εγκαταστάσεις.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τα παλιά σχολικά κτήρια θέλουν επισκευές που λόγω της μεταφοράς αρμοδιοτήτων από το «Καλλικράτη», χωρίς τους αντίστοιχους πόρους, τα καθιστούν προβληματικά. Για τα νέα διδακτήρια που απαιτούνται, εδώ και χρόνια δεν έχουν ολοκληρωθεί ούτε οι μελέτες, καθώς είχαν ανατεθεί στην «αμαρτωλή» Εγνατία, και ακόμη αναμένονται. Μόνο για το νέο Γυμνάσιο εδέησαν, μετά την γενική κατακραυγή, να τη προχωρήσουν.

ΥΔΡΕΥΣΗ

Είναι γνωστή η κατάσταση που επικρατούσε, με απόλυτη ευθύνη της Δημοτικής Πλειοψηφίας, στη ΔΕΥΑΠ. Απαιτείται η αναβάθμιση και ενίσχυση της για να παίξει το σημαντικό της ρόλο, καθώς το νερό είναι το σημαντικότερο Δημόσιο αγαθό. Απαιτείται αλλαγή πολιτικής, συνεργασία και όχι πόλεμος με τους εργαζόμενους, και προγραμματισμός των απαραίτητων έργων, με στόχο την οικονομία του νερού με περιορισμό των διαρροών, και την αποφυγή των Φαραωνικών έργων τόσο στην Ύδρευση όσο και στην Αποχέτευση. Άμεση προτεραιότητα στην αντικατάσταση του αγωγού από Μαράθι προς Παροικιά.

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΑ

Είναι απαραίτητο να γίνουν οι Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που απαιτούνται στο Λιμάνι και στον Περιφερειακό, μαζί με τη κατασκευή των Πεζοδρομίων του, που όλο γίνονται και όλο μεταφέρονται στις καλένδες.

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Με σύνθημα το «αθλητισμός για τον άνθρωπο και όχι για τα κέρδη» υπογραμμίζουμε ότι το σημερινό άθλιο νεοφιλελεύθερο μοντέλο του εμπορευματοποιημένου αθλητισμού πρέπει να ανατραπεί, προτείνοντας τη ριζική αναδιάρθρωση και δημιουργία ενός ενιαίου, κοινωνικού συστήματος φυσικής αγωγής και αθλητισμού, που θα τοποθετεί στο κέντρο της προσοχής τον αθλούμενο και τον αθλητή και θα στοχεύει στην ανάδειξη των κοινωνικά θετικών λειτουργιών του αθλητισμού.
Στη βάση αυτή, για την Πάρο προτείνουμε και διεκδικούμε:
α)    Την ανάδειξη του δημόσιου αθλητικού χώρου, την οικονομική στήριξη των ΟΤΑ για τη συντήρηση των αθλητικών εγκαταστάσεων.
β)    Τη στήριξη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε οικονομικό και οργανωτικό επίπεδο για τη δημιουργία και συντήρηση μικρών δημοτικών αθλητικών υποδομών κατάλληλων για τον αθλητισμό στη γειτονιά.
γ)    Την επανένταξη της φυσικής αγωγής στην εκπαίδευση και στη ζωή του σχολείου, με ικανό χρόνο στο ωρολόγιο πρόγραμμα, κάλυψη των κενών σε καθηγητές φυσικής αγωγής, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, παρακολούθηση από αθλητίατρο και προληπτικό έλεγχο της υγείας των μαθητών.
δ)    Τον εκσυγχρονισμό των αναλυτικών προγραμμάτων φυσικής αγωγής, με έμφαση στη βελτίωση της φυσικής και κινητικής κατάστασης των νέων και την επιστημονική παρακολούθηση της ανάπτυξής τους.
ε)    Οι μελέτες, για το στάδιο της Νάουσας,  και το κλειστό της Παροικιάς, που έμεινε στη μακέτα, να αναπροσαρμοσθούν στα σημερινά οικονομικά δεδομένα για να γίνουν υλοποιήσιμες.
ζ)    Την κατασκευή του κολυμβητηρίου.
η)    Ενώ ελπίζουμε η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων στο Δημοτικό Σχολείο Αρχιλόχου- Μάρπησσας, να μη χαθεί.

top